vendredi 30 avril 2010

B.O/N2 - Les Discours direct et indirect

Dans une narration, les énoncés (les phrases prononcées) des personnages ou des interlocuteurs peuvent être transmis soit au discours direct, soit au discours indirect:
  • Quand la phrase est transposée du discours direct au discours indirect, quels sont les changements subis?
AVANCEZ>>>>> CLIQUEZ SUR L'IMAGE

6 commentaires:

  1. ei niuza, não consegui abrir o link

    RépondreSupprimer
  2. Salut Urjel,
    c'est ma faute! J'ai oublié de le mettre... Car je l'ai fait ce matin et mon élève Débora est arrivée pour la classe de français et donc je n'ai pas eu le temps de vérifier, ce que je fais normalement.Tu peux l'ouvrir maintenant, il y est déjà et profites bien pour apprendre...
    bisou
    Niuza

    RépondreSupprimer
  3. Anonyme16:20

    Excellent web site. Lots of useful info here. I am sending it
    to a few pals ans additionally sharing in delicious. And of course, thank you on your effort!
    my site :: man utd transfer news update

    RépondreSupprimer
  4. Anonyme15:08

    I truly love your site.. Excellent colors & theme. Did
    you build this web site yourself? Please reply back as I'm looking to create my own site and want to learn where you got this from or what the theme is named. Thank you!

    Stop by my web blog :: screen next

    RépondreSupprimer
  5. Anonyme08:50

    Right away I am going away to do my breakfast, when having my breakfast coming yet again to read further news.


    Here is my website: page next

    RépondreSupprimer
  6. Hello, yes I who do everything around here. I will have difficulties to help you because I do not know English, I'm using the Google translator.
    But try, you do not know French?
    see you soon

    RépondreSupprimer

Desde já agradeço a todos que deixaram e que venham a deixar aqui seu comentário. Caso não tenha interesse pelo FLE, não deixe mensagens de SPAM,
Merci à tous,
Niuza